razvojni_logo_cb_s

UPOZORENJE GRAĐANIMA! – Pripremite dovoljno gotovine jer na Novu godinu neće raditi bankomati

Izgledno je da će zbog prilagodbe radu s novčanicama eura, pojedini bankomati od 1. prosinca 2022. do 14. siječnja 2023. biti izvan funkcije. Potvrdila je to jedino Erste banka, ali neslužbeno se može doznati da nijedna banka neće imati cijelu mrežu bankomata spremnu u prvom danu godine.

Preporuka je građanima pripremiti dovoljno gotovine za nekoliko dana, kako bi izbjegli da u danima blagdana ostanu praznih novčanika.

Zbog toga se od 5. prosinca 2022. do 15. siječnja 2023. neće naplaćivati naknada za podizanje gotovog novca na bankomatima drugih banaka. Potvrdila je to i Hrvatska udruga banaka, a informaciju je komunicirao i HNB.

Tri dana neće raditi ni online bankarstvo

Veći problem leži u činjenici da će biti zastoja u platnom prometu, odnosno da neće raditi ni kartice ni online bankarstvo. Problem bi mogao zagorčati život mnogim građanima.

Naime, plaćanja neće biti provođena samo dva dana, od 31. prosinca do 01. siječnja, ali sva plaćanja koja budu zadana do 30.prosinca u 15 sati biti će provedena, ako i ona u ponedjeljak 02. siječnja 2023. godine.

Ipak, od subote 31. prosinca, odnosno Stare godine, pa do ponedjeljka 2. siječnja 2023., građani neće moći pristupati mobilnom i internetskom bankarstvu, neće moći provoditi nikakve online transakcije s bankom niti će moći pristupiti većini bankomata.

Erste banka potvrdila da kartice neće raditi

Veliko je i neodgovoreno pitanje hoće li cijelo vrijeme raditi sustavi kartičnog plaćanja, zbog čega se građanima savjetuje da na vrijeme izvade gotovinu i strpljivo čekaju da prorade svi sustavi.

Erste je potvrdio se u noći s 31. prosinca na 1. siječnja neće moći koristiti kartice ni na bankomatima ni na prodajnim mjestima pa pozivaju građane da podignu dovoljno gotovine.

HUB pak kaže samo da će  „zbog prilagodbe na eure digitalne usluge banaka biti dostupne u smanjenom obujmu, uz povremene prekide u radu od kraja 30. prosinca te tijekom 31. prosinca i 1. siječnja, a svaka banka će u skladu s vlastitim planom prilagodbe svoje klijente pravovremeno i detaljno informirati o dostupnosti digitalnih usluga i kartičnog plaćanja“.