Kako je Krajiška muzika postala samo veliki biznis?

Jeste li čuli Krajiški mix na ekavici? Naravno da jeste, pošto se u posljednje vrijeme i to vrti stalno. Ovih dana pojavio se jedan takav mix u izvođenju Nele Vidaković. Nela Vidaković je rođena Šapčanka, učesnica dva rijaliti programa, a u Krajišku muziku je “ubacuju” dva Krajiška pjevača. Nekoliko televizijskih emisija gdje se gostovanja plaćaju, dobra marketing služba i svima je već postalo prirodno da je Nela, ali i da su mnogi drugi dio Krajiške muzike.

Komercijalizacija i uticaj marketinga

Prvi dio posla je završen, marketing ekipa je odradila svoje i prelazi se na korak 2. Nekoliko Krajiških pjevača angažirala je jednu marketinšku agenciju iz Hrvatske, koja se i ne snalazi baš dobro, da se napravi prodor i na hrvatsko tržište. Očigledno je da su komercijalni interesi postali ključni faktor u definisanju pravca Krajiške muzike, a autentičnost se sve više gubi.

Nekada je Krajiška muzika bila simbol narodne duše, tradicije i iskrenih emocija. Njeni izvođači su dolazili iz krajeva u kojima je ova muzika imala duboke korijene, a njihovi glasovi i stilovi pjevanja bili su odraz narodne patnje, veselja i života u Krajini. Danas, međutim, vidimo da se više pažnje posvećuje marketinškim strategijama nego samom muzičkom izrazu.

Gubitak izvornog zvuka

A gdje se u svemu tome izgubilo ono izvorno pjevanje i sve ono što se veže za ovu vrstu muzike? Zar su neki stvarno mislili da druge marketinške agencije neće prepoznati sve ovo i pronaći odgovor na to, ali za neke druge pjevače? Naravno da hoće, a jedino će prava muzika ovdje biti na gubitku.

Osim toga, mnogi od novih izvođača dolaze iz sredina koje nisu imale dodira sa ovom muzikom, pa se gubi i sam dijalekt i način interpretacije pjesama. Umjesto autentičnih emocija, dobijamo generičke hitove koji su skrojeni prema ukusu šire publike, ali bez suštine koju je Krajiška muzika nekada imala.

Ako se nastavi ovakav trend, postoji opasnost da će prava Krajiška muzika ostati samo uspomena na prošla vremena. Možda je vrijeme da se vratimo korijenima, podržimo autentične izvođače i sačuvamo muziku koja je odraz kulture i tradicije. Jer, kada muzika postane samo biznis, onda ona prestaje da bude umjetnost.