Pored klasičnog karavana (Sportswagon), Kia svoju kompaktnu seriju Ceed i dalje nudi u izvedbi Shooting Brake naziva ProCeed, za koji Korejci žele da se shvati kao dinamičan, elegantan top-model serije. Visok je 1,42 metra, sa 160 KS pod prednjim poklopcem, a tri godine nakon lansiranja na tržište dobiva lagano osvježenje.
Ako bolje pogledate, model iz 2022. prepoznat ćete po većim usisnicima zraka na novoj masci hladnjaka s kromiranim elementima, a svjetla za maglu i dnevna svjetla sada su integrirana u standardni full-LED. U unutrašnjosti su promjene ograničene, no kupci se mogu veseliti proširenoj standardnoj opremi – tu su navigacija poboljšani audio sustav, proširen je arsenal asistenata za vozača poput aktivnog upozorenja na mrtvi kut, upozorenja kod izlaza iz vozila i pospanost, a tu su upozorenje na poprečni promet te adaptivni tempomat. U prtljažniku standardno dolazi oprema za osiguravanje prtljage, straga za glavu ima dovoljno mjesta.
Ponuda motora je sljedeća: početni je 1.0 T-GDI sa 120 KS, slijedi – 1.5 T-GDI sa 160 KS (od 214.999 kn s manualnim mjenjačem), a najsnažniji u ponudi je 1.6 T-GDI sa 204 KS (260.999 kn). Svi dolaze u opremi GT-Line što uvelike olakšava konfiguraciju. Kod 1.0 T-GDI dolazi samo ručni mjenjač, a kod 1.5 možete birati između šeststupanjskog ručnog ili sedmostupanjskog DCT-a.
Na kratki test Kia je ustupila model sa 1.5 T-GDI koji je u ponudi za ProCeed srednje snažan pogon. No od tri turbobenzinska motora oduševljava dobrim ubrzanjima i ugodnim rezervama snage i momenta za bezbrižna pretjecanja. Tek pri okretajima iznad 3500, ton mu postaje nešto reskiji, ali ne i napadan. Potrošnja na testu od 7,4 l/100 km sasvim je u redu za karavan mase 1,4 tone. Ako ga ne stavimo u izravnu usporedbu sa snažnijim motorom obujma 1,6 litara s više od 200 KS, teško da postoji želja za većom snagom. Možete se prepustiti zadanim postavkama mjenjača kada vozite opušteno u normalnom načinu vožnje. Ako želite više tempa, ručno možete mijenjati stupnjeve putem polugica iza kožnog upravljača.