razvojni_logo_cb_s

KIA SPORTAGE 1.6 T-GDI EX STYLE MT

Za razliku od većine velikih imena autoindustrije, Kia je tijekom pandemijske 2021., kao i prijašnjih godina, gotovo neokrznuta nastavila bilježiti značajan rast prodaje na europskom tržištu, dok su mnogi drugi ‘spajali kraj s krajem’. Ključnu ulogu u tom uspjehu igrao je predstavnik SUV-a C-segmenta, ‘stari’ Sportage, koji je do trećeg kvartala prošle godine prodan u 88.580 primjeraka.

S obzirom na važnost modela na Starom kontinentu, ne iznenađuje što je nova, peta generacija Sportagea, temeljena na platformi N3 većeg Sorenta, ujedno prva specifično razvijena za europsko tržište i usmjerena ponajprije ovdašnjim kupcima i cestama. Otud i usredotočenost na aktualni duh vremena, odnosno blago hibridne (MHEV), hibridne (HEV) i plug-in hibridne (PHEV) verzije Sportagea, koje bi trebale privući veliku većinu kupaca.

Europski pristup razvoju (trenutačno) najvažnije Kije djelomično objašnjava i novo dizajnersko usmjerenje, osmišljeno za isticanje u klasi punoj SUV-a prepoznatljivih linija. Odvažan prednji dio smatramo efektnijim čak i od nimalo dosadnog lica aktualnog Hyundaija Tucsona, a cjelokupno napetije linije završavaju na jedva manje upadljivom stražnjem dijelu inspiriranom električnim EV6.

 U duhu aktualnog digitalnog doba, centar pažnje su dva 12,3 inča velika zaslona – jedan za instrumente, a drugi – osjetljiv na dodir – za infotainment. Ako vam to nije dovoljno moderno, tanka dodirna površina s dva okrugla prekidača, koja objedinjuje komande klimatizacije, jednim se dodirom pretvara u traku s komandama za audio i navigacijski sustav – osim što impresionira suputnike, funkcionira poprilično dobro.

Kijini inženjeri navodno su slušali komentare i prigovore novinara adresirane prethodnoj generaciji Sportagea te za novu poduzeli niz mjera za poboljšanje iskustva u vožnji. Novonamješteni ovjes – MacPherson sprijeda i multilink straga – u gradu je i dalje poprilično krut, ali ni u jednoj situaciji čak ni grublje neravnine ne prenosi na putnike, dok je na otvorenoj i autocesti, odnosno pri višim brzinama, ugodno podatan te se dobro ‘uklapa’ u cjelokupnu uglađenost vožnje koju novi Sportage pruža.